Daca esti o persoana nerabdatoare si esti la dieta, poate vrei sa stii cand vei putea vedea rezultatele.

Timpul necesar pentru a incepe sa vedeti rezultatele pierderii in greutate nu trebuie sa fie acelasi timp necesar pentru cineva pe care il cunoasteti, deoarece acest lucru variaza de la o persoana la alta. Sunt multi factori care intervin, de la greutatea initiala pana la planul alimentar… toate acestea pot face o mare diferenta. Dar, in general, multi oameni pot incepe sa vada rezultate in una sau doua saptamani daca urmeaza cu strictete planul de alimentatie.

Exista multi factori diferiti care afecteaza cat de repede vei putea vedea rezultate in dieta ta. Nu exista un raspuns exact cand vei putea observa pierderea in greutate, dar daca stii cateva motive pentru care rezultatul poate varia, atunci poti intelege de ce timpul variaza de la persoana la persoana.

Greutate de pornire

Daca greutatea ta initiala se afla in intervalul de obezitate in cadrul indicelui de masa corporala (IMC), nu este imposibil ca greutatea ta sa scada pana la 9 kilograme intr-o luna. Dar aceasta cantitate de greutate nu este vizibila in alte intervale de greutate. Daca, de exemplu, esti o femeie mica si slabesti 9 kilograme, asta te poate face sa fii nevoit sa schimbi marimea, in schimb, daca esti supraponderal, nu o vei fi schimbat inca. Cu cat ai mai putina greutate, cu atat va fi mai greu sa o pierzi.

Cand dimensiunea initiala a corpului este mai mare, este posibil sa pierzi mai mult in greutate intr-un ritm mai rapid, mai ales in primele cateva saptamani de dieta.

Unele diete sunt ponderate pentru a include o faza initiala in care pierzi mai mult in greutate.


Tipul de dieta

Unele diete sunt grele pentru a include o faza initiala in care slabesti mai mult, sau slabesti in cateva saptamani pentru ca sunt mult mai restrictive, insa in realitate aceste diete pot cauza probleme de sanatate. Scopul nu este sa nu mai mananci, ci sa inveti sa mananci bine. Slabirea a trei kilograme pe saptamana te va face sa observi rapid pierderea in greutate, dar pentru a slabi sanatos nu ar trebui sa slabesti mai mult de 400 de grame pe saptamana.

Carbohidratii pe care ii consumi

Daca nu mananci carbohidrati, s-ar putea sa slabesti din cauza pierderii apei. Cand pierzi apa, vei simti mai putina greutate. Pentru unii oameni, pierderea in greutate cu apa poate insemna diferenta intre doua marimi diferite de imbracaminte. Dar pierderea in greutate cu apa este diferita de pierderea grasimilor. Desi reducerea carbohidratilor este o abordare inteligenta a pierderii in greutate pentru multi cei care fac dieta, aceasta trebuie sa faca parte dintr-un program cuprinzator de alimentatie sanatoasa pentru ca pierderea sustinuta in greutate sa aiba loc.

De cate ori te cantaresti

Daca te cantaresti mai rar, vei putea vedea mai multe schimbari si te vei simti mai putin dezamagit. Acest lucru se datoreaza faptului ca, daca te cantaresti o data pe saptamana, rezultatul va fi cantitatea de greutate pierduta pe parcursul a 7 zile, dar daca te cantaresti in fiecare zi, probabil vei observa mici modificari si poate chiar sa vezi cresterea in greutate. Exista multe motive diferite pentru care greutatea ta se schimba in fiecare zi si nu este intotdeauna rezultatul respectarii dietei.

Cand incepi sa tii o dieta, scopul tau poate fi sa scazi cateva dimensiuni sau sa scazi numarul de pe cantar.


Cum sunt masurate rezultatele pierderii in greutate?

Cand incepeti pentru prima data o dieta, scopul dvs. poate fi sa scadeti cateva dimensiuni sau sa reduceti numarul de pe cantar. Altii vor sa vada schimbari in anumite parti ale corpului, cum ar fi muschii mai slabi sau o burta mai plata.

Mai intai vei observa modificari in numerotarea cantarelor, apoi schimbari in hainele tale. Marimea reala nu se va schimba imediat, dar vei observa ca hainele tale incep sa se simta mai largi. Veti observa aceasta schimbare mai devreme daca de obicei purtati imbracaminte stramta.

In cele din urma, vei vedea schimbari in corpul tau. Aceste schimbari se vor produce pe tot parcursul procesului de slabire. Este posibil sa nu observi muschii mai slabi pana cand nu ai slabit cateva kilograme. In organism vei vedea rezultatele mai devreme daca pe langa dieta faci si exercitii.

Amintiti-va ca, desi exercitiile fizice va pot imbunatati forma corpului, o masa musculara bine lucrata va creste greutatea cantarului, deoarece muschii cantaresc mai mult decat grasimea.